Ines works for a high-powered German corporation with its headquarters in Bucharest. Her life is perfectly organised until her father Winfried suddenly turns up and asks her an unexpected question: “Are you happy?” Incapable of answering him, her existence is thrown into upheaval by the presence of the father she feels a little ashamed of, but who will gradually help her to make new sense of her life thanks to an imaginary character: the entertaining Toni Erdmann.