Paris 1940: Large armies are trampling on the heart of civilisation and cannon fire is once again taking its toll. Jacques Jaujard and Count Franziskus Wolff Metternich worked together to protect and preserve the treasure of the Louvre Museum. Alexander Sokurov tells their story. He explores the relationship between art and power, and asks what art tells us about ourselves, at the very heart of one of the most devastating conflicts the world has ever known. The film will compete in the Official Selection of the Venice Film Festival.