The Japanese Red Army was one of the most active and redoubtable terrorist groups of the 70s. At the age of 72, veteran filmmaker Koji Wakamatsu confronted the task of telling the tale of an armed group that he knew only too well. Archive footage and reconstructions with actors compose this extensive chronicle of that episode of modern Japanese history.