Masahiro Kobayashi took his inspiration from a true event for this film, competitor at the Cannes Festival: the kidnap of activist Nahoko Takoto by Islamic terrorists. However, the real subject of the film is the intransigence of Japanese society and how she was judged simply because she had survived.