Based on the Aum sect’s attack on the Tokyo subway system in 1995, Akihiko Shiota constructs a parable that endeavours to take a closer look at the social phenomenon of religious cults. Shunning theatricality, he very delicately tells the tale of a young boy who has spent his whole life hidden away in a sect and who must now face up to the world.