In 1966, Basilio Martín Patino sent nine letters to Berta. Almost fifty years later, Virginia García del Pino tries to write the tenth. A letter written by herself and Basilio Martín Patino, the portrait of a fleeing identity that investigates, obeying the rule established by Patino himself, to "forget all rules of what you are supposed to do", what's left of that rebellious student who wrote to Berta in 1966, the beginning of a brilliant career as a filmmaker.