Icíar Bollaín reflects in this documentary on the situation of the many people from Spain who have been obliged to find work abroad. Gloria is one of the 700,000 Spanish people who have left our country since the crisis started. From Almeria, aged 32, a teacher without a job, saleswoman in an Edinburgh shop for the last two years, Gloria launches, with the collective she herself began, an action, an event which under the slogan "Neither lost nor silent" expresses their frustration, while lending visibility and voice to some, the ones who wish to participate, of the more than 20,000 Spaniards who live in the capital of Scotland.