Times are hard for Liz, mother of her first child, Nicanor, and wife of Gustavo, who is away filming in Chile. Liz seems lost and lonely and goes to the park by her house every day. There she meets a group of mothers, the occasional father, and Rosa, presumed mother of Clarisa and sister of the unstable Renata. Within this intense friendship extraordinary complicity is born as the new friends share confessions, household chores and, gradually, care of their children. Mi amiga del parque participated in the I Europe-Latin America Co-Production Forum.