Fourteen years after winning the Golden Shell with C'est quoi la vie?, François Dupeyron returns with his new film. When Frédi loses his mother, he realizes she has passed her healing gift on to him. Frédi rejects it totally, tangled up in his own unhappiness, until a fatal accident changes everything. He is forced to acknowledge that he had healing hands.