Roque Cameselle (Vigo, 1981) is an author, screenwriter and film director. Graduate in Audiovisual Communication, he taught Screenwriting at the EGACI and was a film critic for El Faro de Vigo. he presently directs the creative department of Deboura Cinema. While still very young, he directed the short films Memoria Indeseable (1998), La chica del último (1998) and Soldado sin fortuna (2002), with which he won several awards. He has published the book of short stories O Pausiñas and the novel Bieito Dubidoso, the basis for his first feature film, El pequeño mago. He also directed the pilot episode for the animated TV series, El diario de Berto.