Coinciding with the 20th anniversary of its release, this tale of love and gastronomy set in 20th century Mexico returns to the screen. Despite their deep love for one another, Tita and Pedro are unable to marry because Mamá Elena decides that Tita, being the youngest of her daughers, must stay single to care for her in her old age. Wrapped in the aromas and flavours of traditional Mexican cuisine, for years Tita suffers for a love that will last longer than time itself.