Wes Anderson adapts a short story by Roald Dahl for his first animation movie, fantastically supported by Hollywood star-packed cast who lend voice and soul to the characters. Anderson goes beyond mere family cinema to revisit his sweet and sour reflections on the family, its happy times and its misfortunes.