Six scholars, member of the Astronomers' Club, set off on an expedition to the moon. They travel in a bullet-shaped rocket fired into space by a giant canon. After arriving on the moon safe and sound, they meet its inhabitants, the Selenites, escape their king and return to Earth in their rocket which, after falling into the ocean, is fished out by a sailor. Applause, decorations, and a triumphant parade for the six heroes of the first outer-space adventure in the history of cinema. Nobody could have ever imagined that the most famous Méliès film still existed with colors. Yet the Barcelona Archive unearthed a miraculous color print in 1993, in terrible condition. Lobster Films, Groupama Gan Foundation for Cinema and Technicolor Foundation for Cinema Heritage conducted in 2010 a complete restoration of the film.