The Price of Freedom is a political thriller portraying the Basque Country from the 60s to the 80s through the figure of Mario Onaindia, an activist with ETA during Franco's dictatorship, condemned to death in the Burgos Trial, who, years later, achieved the dissolution of ETA's political-military outfit.