Garai batean, behartuta zeharkatzen genuen Atlantikoa, Amerika aldera joateko: han, kotoi-sailetan kantuan eta dantzan aritzen ginen, zigorradak arintzeko edota jabe zuria entrenitzeko? Gaur, berriz, geure borondatez uzten ditugu gure kotoi-sailak, eta herrialde esklabistetara joateko zeharkatzen dugu Sahara, kantuan eta dantzan, Afrikako Urre Zuria biltzen aritzen ziren kateatu haiek bezalaxe.