Urtain filmak pisu astunetako Europako txapeldun ohiaren bizitzaren berri ematen du; ospe eta sona handia izanik ere, arrakastak bizitza hondatu zion. Hortik abiatuta, mito haren nondik norakoa eta jatorria aztertuko ditu filmak. Agertoki gisa, boxeo-ringa; bertan, aktoreak pertsonaia desberdin bilakatu eta hainbat erregistro mamituko dira, tristura eta umorea nahasirik. Horrez gain, Urtain lanak frankismo garaiko gizartea erakutsiko digu, boxeolari euskaldunaren berri emanez.