Juanjo Franco Zabalegik (1934-2008) karrera oparoa izan zuen Donostian zinemagile, margolari, irakasle eta abar gisa. Zinemako bere lanen artean dago 1968an eginiko Nere Erria film esperimental laburra; horren bitartez, eta izen bera duen Lurdes Iriondoren abestiaz lagunduta, frankismoaren azken urte horietan Euskal Herrian bizi zuten egoera politikoa deskribatuko digu.