Federico Guillermo is playing on the living room rug with his toys and his cat. When Lía, his sister, sees him, she runs to tell her mother who, antry, tells him off and obliges him to put his orthopaedic shoes. He tries to stop her, without success. He decides to run away from home. He kisses his beloved cat and hands it to Lía, who warns him: "Tie your shoe-laces or you'll fall". Federico runs along the street when suddenly, 'pum', he falls. He has tripped over a hole in which we can see that the pavement is a piece of fabric.