ZWEI WELTEN (DEUX MONDES) is the story of the friendship between Elli and Nele on a train trip. The unexpected entry of an Arab into his compartment, and his subsequent sudden disappearance is the origin of an innocent flirtation for Nele. On the other hand, for Ellie, it is a one-way trip into the darkness of her own perception. In this alternation between shadow and light, Ellie collects the clues to what she believes to be a plot. A political story about friendship and the confrontation of thoughts, which describes one of the contemporary fears. The unknown, a priori, and ignorance are at the heart of ZWEI WELTEN (DEUX MONDES).