Errealitatea eta fikzioa nahastuz, W.R.- Misterije organizma filmak ondoan jartzen ditu Milena eder eta liberatuaren eta patinaje artistikoko sobietar txapeldun erreprimitu baten arteko sexu-harremanen kontakizuna eta Wilhelm Reich psikoanalista eta sexologoaren bizitzaren eta pentsamenduaren azterketa. Izan ere, Marxen eta Freuden irakaspenak bateragarri eginez, sexu-portaerari eta politikari buruzko bere teoriek agintari eskuindar nahiz ezkertiarren aldetiko jazarpena ekarri zioten. Pelikularen testuinguruan, Sobiet Batasuna eta Estatu Batuak botereari eta militarismoari gaizki zuzendutako sexualitatearen paradigma bezala agertzen dira. Reich Estatu Batuetan finkatu zen 1939an, baina McCarthyk piztutako histeria antikomunistak espetxera eraman zuen eta bertan zendu zen. Pelikula Titoren Jugoslavian eta sobietar eragineko herrialdetan erakustea debekatu zuten.