It's winter in a remote Highland seaport in the West of Scotland. 21 year-old Morvern Callar, an employee in the local supermarket, wakes on Christmas morning to find her boyfriend has committed suicide in the kitchen. Going out with her friend Lanna that evening, she proceeds to tell everyone that he's left her and left town. He has left her money in the bank and his unpublished novel on a disc. She changes the author's name on the novel to her own and sends it to a publisher, hides the body in a cupboard, and uses the money to buy a package holiday to southern Spain for Lanna and herself. But the cracks emerge in the girls' relationship and, while Lanna boards the plane back home, Morvern drinks Champagne with two London publishers, being offered more money than she'd ever dreamed of for ?her? brilliant new book.