Tuvalu is a poetic fairy-tale told withour dialogue. Anton is locked by his blind father Karl into their old gran swimmingpool. To please Karl, Anton maintains the illusion that the bath is intact and constantly busy. But the only guest to come is Eva looking for Imperial, the old steam machine in the cellar. When Karl dies, the old empty pool dies with him. Antons and Eva sail away on Eva's tugboat to the island of Tuvalu.