This is the story of Tony Grasso, a poor, unpopular young man who has built a life-long fantasy around a girl he's known since childhood, Patricia. Even after her marriage to the wealthy Kirk Carver, he still holds her locked in his heart. When she, her husband, and their children are found brutally murdered, Tony is accused of the crime and imprisoned. his lwayer, the disturbing and seductive Ralph Barolo, is not interested in whether Tony's guilty or not. To him, thuth doesn't exist. Thus Barolo compels Tony to retrace certain stages of his life in order to create a story that would save him from execution.