Minefield tells the story of a nurse who channels her energy into helping her patients, her suffering, and the discoveries she makes about herself. The action takes place as emergency medical supplies are parachuted to a refugee field hospital. It follows her story as she sees the parachute land in a minefield, through her decision to get the medicine out, to her terrifying ordeal in the minefield itself. The story is more than a tale of a young nurse figthing to save sick people in the hostile environment after a war. It examines the intense courage and individual needs in order to make life decisions about her own safety and explores the bonds that develop between medical aid workers and survivors.