Ascendente is an animated 3D short that takes its inspiration from works by the engraver Paco Aguilar. Taking as an element the imaginative world of the work by this artist from Málaga, this is an attempt to make spectators feel as though they are submerged in the essence of the oneiric state, where the valuue of time is altered and sensations prevail over stories.