A taxi driver in an African tunic is racing through the streets of Dakar. Beside him, a young woman with bleached blond hair is reading the newspaper, oblivious to the world outside. In the rundown taxi devoid of windscreen, a Russian meter ticks off irregular units. A piggy-bank in the shape of a mosque and the image of a Muslim saint swing back and forth to the rhythm of the ride. On the back seat is a shinning golden saxophone. While the driver steps up his feats of saring-do, the young girl remains unmoved. Suddenly, he breaks the silence to announce: "I can see even the wind going by!".
Même le vent is alove story that starts in front of the Dakar Medina and ends on the road overlooking the mosque at the edge of the ocean.