It is a hot midsummer's eve and the old Count departs his estate to celebrate elsewhere, leaving behind his beautiful daugther, Miss Julie, with the servants. Miss Julie is despondent after the breaking off of her engagement to be married. She dances and drinks with the servants who certainly do not accept her as one of their own. A little drunk, she finds herself alone inthe kitchen with Jean, her father's footman, a handsome and anarchistic man who is resentful of the class system but greedy to rise to the top. For many years he has watched and desired the young Miss Julie. They carry on drinking and talking until he finally seduces her. Tragedy follows as Jean humiliates Miss Julie and pushes her towards self-destruction.