Bookseller Xiao Shuai pines with desire for An Hong, a beautiful and liberated young woman who has unfortunately started going out with an influential member of the nouveau riche. Lao Zhang, a researcher, accidentally gets mixed up in their conflicts. The result is neatly summed up in the advice of a policeman: "If countries can find a way to sit down and negotiate, why can't you?".