This film reconstructs the unusual itinerary followed by the life of a man driven by a strong belief in social justice and national freedom; a living legend who became a myth after his death. Without enhancing the idealization of "El Che", but without forgetting the romantic aspects of his exceptional history, this documentary presents little known data on the lesser explored periods of Che Guevara, such as his departure from Cuba and the cooling-off of his relationship with Fidel Castro, his fighting in Africa or the circumstances of his capture and execution in Bolivia, not forgetting the most personal and intimate details of his biography.