From her home in Barcelona, María del Mar Bonet turns the pages of her notebook of watercolours. As she does so, the colours, shapes and the most cherished places in her native land begin to appear. Little by little, the notebook takes her on an internal journey down the roads of memory and of the collective memory of a people who wing while they work. A gaze over the sea, the colour of the earth and the light of Majorca turns this journey into a testimony of the fundamental character of both Majorca and María del Mar Bonet: “the Mediterranean essence”. Beginning with the sacred (Cant de la Sibla), the journey travels through the Islands’ cultural legacy with Cançons de Traball, which María del Mar Bonet has rescued from popular heritage, and finishes with a pagan festival (Jota marinera).