To enclose Mikel Laboa and what he means in a half-hour film is almost impossible; it’s like trying to trap a genie in a bottle, or at least that’s how it felt to me. I am also convinced, not that the film is finished, that we have succeeded in filling that bottle with a distilled perfume, a powerful scent. This adventure wouldn’t have been possible without the enthusiasm for the project of Mikel Laboa and those surrounding him. Noe would it have been possible without the collaboration of a team of virtuosos highlighted by Xabier Aguirresarobe’s simplicity and the unmistakable way with words of Bernardo Atxaga, the mirror in which we are all reflected.