(…) An artist can never live without melancholy; it is sad inspiring drug, Utopia is perhaps, after sex, the most melancholic thing that exists. Sexual melancholy, utopian melancholy: these are omnipresent subjects in the works of an artist. The artist is concentrating now: paper, pencil and guitar. Searching for a word, and adjective, one finds oneself face to face with time. A person is not himself; what makes up the work when the artist has reached maturity is the amount of life he carries within. It comes down to the eternal struggle of knowledge versus time. But knowing too much also has its dangers. One must keep aside a space for cultivating what you don’t want to know, that which makes utopia impossible. However, that is the corner where the greys come from, and greyness, with the help of melancholy, holds wisdom and alittle utopia; it is the shadow’s infinite pallet. (…) The work of our artist is, however, unusually bold. He knows there are things which are so mysterious they cannot be exhausted. The artist becomes his own contradiction. It doesn’t matter, as long as there is enough chaos within him, as Nietzsche said, to give birth to a shooting star.