A documentary about the former European socialist countries, and more specifically about their musical films, hitherto unknown to the rest of the world. There are singing farmers, dancing sailors, happy housewives, workers on holiday and the inevitable tractor drivers. In the background are news bulletins and advertisements, appearances by politicians and idols of the masses from countries on the other side of the Iron Curtain. This is the documentary’s way of trying to answer the question of whether or not it was possible to portray socialist realism through the musical comedy genre, which was considered purely capitalist.