A well-to-do adolescent changes the paceful comfort of the family orchards for the restless hapinness of a city: Valencia. We are in the 50's and the sweet smelling Mediterrarean streets witness a motley assortment of socio-political movements, forbidden books, Catholic sects, people sentenced to death, well-padded women and new songs that will transform Manuel.