Given her first chance to cover a war, Laura, a young television journalist, travels to beseiged Sarajevo, where she meets Mikel, an experienced reporter, and José, his cameraman. The two men are used to war and share the same clend of cynism on the subject. Her arguments with Mikel and José and her conversations with the victims bring about a profound change in laura. She finds herself embarking on an inner journey which accompanies her into "Comanche territory", as the journalists call the most dangerous part of the city.