Unable to take her eyes of a tramp who has become a recent regular, Parisian suburb bar owner Thérèse Langlois is increasingly convinced that the man is the husband she had given up for missing after deportation by the Nazis during the war. The fact that he has lost his memory only strengthens her conviction. Deciding to find out more, she invites the vagabond home to stay with her, calling him by her husband's nade on the day he walks out the door forever. Seeing she's gone too far, and realising she should have been more patient, Thérèse can only hope that he'll eventually be ready to come home.