Two sisters with very different personalities, Ester and Anna, and the latter's 10-year-old son Johan, make their way back to Sweden by train through a country where everyone speaks a strange language. Stopping to rest, they take lodgings in a hotel of a city that looks as if it's in the middle of a war. Ester falls seriously ill and Johan explores the mysterious world of the hotel, running into a troupe of dwarfs, while Anna has an affair with a waiter. Everyone finally accepts the tragic inevitability of being unable to communicate, a situation which is further complicated by Ester's physical attraction for her sister.