Passengers on a New York subway are striken with terror when two teenage delinquents get on in search of fun. Although the hooligans are outnumbered, they tum the traveller's passivity and lack of initiative to their own advantage. The plot evolves around the reactions of the diferent travellers to an increasingly dramatic situation.