Having shed the ties of wedlock on leaving his wife, caring middle-aged doctor Archie Bollen doesn't really kno what to do with himself. His problem is soon solved when he goes t a party and meets Petulia, the wife of a weak-willed millonaire fledgling who knocks her around. During their ensuing affair, archie is mystified when his attempts to make the girl see reason and leave her husband come to nothing.