After roaming the streets, young Chris "Aloysious" Parker enters a flat where he meets a young girl. He then visits his mother in a psychiatric hospital, but she doesn't seem to recognise him. Running into a whole assortment of down-and-outs, he passes a cinema announcing The Savage Innocents (Nicholas Ray, 1959), listens to a saxo player, sleeps in the street and robs a car to make some money. Going back to the falt, the girl has gone. He packs hisbags and heads for Europe.