Every year without fall, a flashy American woman arrives with her secretary, ex-lover and partner to one of the poorest parts of Rome where she gives the same couple the chance to win a huge sum of money at cards. Although Antonia is a fair hand, her husband Pepinno is less of a sure bet and the widow keeps on winning. One year, she even passes out when Antonia and Peppino are on the verge of victory, recovering just in time to turn the game around in her own favour. Desperate to see her lose, the neighbours make Pepinno change places with the cardsharp Righetto, but to no avail.