A detachment of German soldiers sent to the Baltic to curb the Communist during the 1919 uprisings set up quarters in the stately home of a rich family reuined by the war. Obsessed with keeping his troops in line, not even offspring Sophie's love can sidetrack Commander Erich from his mission. Rejected by her idol, the girl throws herself herart and soul into the Bolshevik struggle.