Young Mexican, Roberto Ramírez is in luck the day he illegally crosses the border into the States to find a job. Escaping the fate of his fellow illegals who are rounded up by the Border Patrol, it doesn't take him long to find work and learn how to act like a gringo to keep the police off his track and avoid being sent back to his country. He even begins to make friends; but just when things are starting to go right for him he is deported back over the border. Refusing to give up, he takes another stab at his fortune and heads for Colorado, where he runs into a man who turns out to be his father.