The film begins with the representative in the "Zum Wilden Mann" Hostel. he decides to spend the night there as it is already dark and so that he can start business with the locals in the morning.
The silence and pure air of the countryside have the promising aspect of a peaceful night and relaxing slepp. But suddenly everything changes. The air becomes heavy, a strom is threatening, discussions and glances become ambiguous and even dangerous at times.
The locals try to approach him, but everything gives way to false intepretations. He can't even think about sleeping.
Upset, the representative gives up his project, and at 5 a.m. the next morning, tired after a sleepless night, stiff and worn-out, he makes to leave the town hurriedly. At the same time, in the village square front of the "Wilden Mann", the animal market is starting. He doesn't get far.