Talk about Gramsci. Who was he? What was he like? What is he like? Reconstruct, through statements made by those who shared the important moments in his life, the different stages of a biography, the way the man was, his style. But also we have to verify his presence, and the vitality of his methods, in today's world. This is the starting point for our televised documentary dedicated to Gramsci.