In the summer of 1823, Franz Schubert is taken into hospital in Vienna suffering from syphilis. He begins to go bald and his friend Schobert gives him the present of a wig. Once his condition has improved and hiding is lack of hair with the wig, Schubert can once again participate in the parties organized by his friends. But he doesn't feel like having new romantic adventures any more. Only music can make him forget his problems.