This movie tells of the rise and fall of a perverse criminal genius called Jack Martin, who eventually makes a pact whith a local mafia leader, Earl Dawson, in order to rob a bank. However, none of the crooks survive the attempt. Carol, a librarian who had a relationship with Martin, gets the news while on her way to Mexico.