The film, based on shostakovich's memoirs, as related to and edited by his colleague, Solomon Volkov, is not just the story of a composer. In fact, the musical aspect of his life is only the sub-plot to a far greater drama, the relatioship between Shostakovich and Stalin. Testimony is about Russia during the reign of Stalin. While politicians, generals, peasants, poets, Church leades were being purged and destroyed -in all, some 31 million of them- Shostakovich somehow survived. How? Why? At what cost, personal as well as public?