Qingyu and Guihua are two young women who live in different times, but both suffer the trauma of tradicional Chinese morality.
Qingyu is an innocent Qing Dynasty maiden of only 18. After her husband dies an early death, she is forced to remain a widow. The rest of her life she chants scriptures and abstains from eating meat. Her only companies are an oil lamp and a dog. In her self realization process, Qingyu gradually becomes aware of the evils of feudal ethics and dies for lover, nursing her hatred.
Guihua is a modern day innkeeper. she is young, beautiful and hard working. Her husband is a truck driver named Wu Laoda. After suffering enough of her husband's maltreatment Guihua asks for a divorce. Because of this action, she faces insults and abuse from her neighbours, and is almost buried alive.