Mr. Muhsin, a musical impresario of classical Turkish musica stives to mantain musical standards ina city, in Istambul, where music, along with everything else, is deteriorating. His tragi-comic adventure begins when he meets Ali Nazik, newly arrived from the provinces. Ali Nazik is determined to hit the bid time wiht his countri singing marked with a heav local accent. He begs Muhsin Bey to become his manager. Muhsin Bey resists with all his might, but finally succumbs. He ends up compromising his strongly held beliefs, and lands himself in jail.